IMG_1738.JPG

 

有幾首歌常常不經意的出現在腦海裡

歌詞和心境有太多次的不謀而合

旋律有太多次的觸動

於是這首歌它就藏在心底的最角落

卻時不時的在你最需要時 默默陪伴你

可能歌詞作者的原意並無法完全表達你所想的

但只要其中幾句說到心坎裡

你不免莫名感動 甚至流淚

常常覺得寂寞 常常想起某個人 常常想將心裡的那段說出

卻無對象可傾訴

這時有這樣一首歌可以表達心境 是多麼一見舒心的事

不是心情宣洩而出  而是溫柔地 慢慢地 讓旋律透過血液流遍身體的每個角落......

此刻 我只想一個人 就算浪費時間在想念  仍然值得

告訴自己 因不願承諾換來的自由 就該承擔得起思念的苦痛

我知道我應該再勇敢去愛 我知道我不行這樣只是等待

我知道我該起身 讓自己看起來更好

我都知道........

I need to be in love

The hardest thing I've ever done is keep believing

There is someone in this crzay world for me

The way the people come and go

through tempereny lives

My chance could come and I mignt never know

 

I used to say, no promise 

Lets keep it simple

But freedom only helps you say goodbye

it took a while for me to learn that nothing comes for free

the price I've paid is high enough for me

 

I know I need to be in love

I know I've wasted too much time

I know I ask perfection of a quite imperfect world

And fool enough to think that's what I'll find

 

So here I am with pockets full of good intentions

But none of them will comfort me tonight

I'm wide awake at four a.m.

Without a friend in sight

Hanging on a hope but I'm alright

I know........

~Carpenters 

arrow
arrow

    霏常愛玩 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()